(z anglického „market“ – trh s koncovkou „ing“, která vyjadřuje nějaký děj)
Vznik marketingu jako takového se datuje do druhé poloviny 20. století v USA. Začalo to rozvojem strojové výroby a časem se přišlo na to, že nabídka převažuje poptávku a je potřeba analyzovat lépe prodejní trh.

V současnosti je „absolutní marketing“, ten známe od konce druhé světové války.
Nyní je marketing primárně určený k uspokojování potřeb zákazníka. Týká se všech činností firmy od zajištění zdrojů, přes výrobu, logistiku, skladování až po prodej. Spadá tam i zajištění poprodejního servisu.

Toto velice obsáhlé odvětví v podnikání má navíc docela zásadní vliv na dlouhodobé fungování firmy. Spousta firem, které byly v minulosti úspěšné, nepřežila jen kvůli tomu, že nevěnovala žádnou pozornost dobrému kvalitnímu marketingu. Zpravidla je poté koupily větší úspěšnější firmy. Přežili jen ti, co alespoň vybudovali dobré vztahy se svými zákazníky a dokázali se přizpůsobit trhu, třeba novým výrobkem na základě poptávky.

Dnešní doba hodně žije z toho, co slyšíme, na základě dobrých referencí se nám daří posouvat své podnikání dál, protože co je víc než dobré doporučení? A proto musíme naši značku stále posouvat dál a tvořit dobrou pověst.
Marketing pro malé a střední firmy je v některých bodech stejný a v některých se naopak liší.
Pokud i Vy chcete šetřit vynaložený čas, peníze a hlavně energii, tak přijďte na naše školení, kde Vám k tomu řekne spoustu informaci paní PhDr. Alena Přidalová. Toto téma zná totiž velice dobře.

Za tým AldEkon
Romana Veselá
Manažer vzdělávání

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Nadpis formuláře

    Text formuláře

  • Kategorie